Ahogy Kotlertől származó idézet is mutatja, az internet átvette az uralmat, visszavonhatatlanul előre tört, és tért hóditott. Az internet népszerűsödése maga után vonta, az újabb és újabb közösségi site-okat, amelyeket ma már nemcsak a magánszemélyek használnak, hanem a vállalatok száma is napról napra növekszik, az ok nem más, mint az emberek megváltozott habitusa, bozonyára számtalan kutatás bebizonyította, hogy az emberek több időt töltenek internetezéssel, mint sorozatok nézésével. A vállalatok is tudják ezt és megállíthatalanul terjeszkednek, már online is. A változó trendeknek köszönhetően a munkaerőpiacon lézengőknek folyamatosan kell képezniük magukat, hiszen az egyetemen (még) nem lehet pl. community manager-nek tanulni(igen, igen már ilyen szakma is létezik). Mi sem bizonyítja jobban az elmélet alátámasztását, hogy napról napra újabb és újabb site-ok készülnek el, és válnak ismertté, amely bizonyítja a közösség erejét. Ha már a közösségi site-oknál tartunk érdemes megemlíteni néhány újdonásgot, amelyekből a minap előadást tartottam a munkatársaimnak, ezek a következők voltak View 2gether, Community 102 és Huffington Pots Widget. Amikor megkaptam ezeket a témákat én is ilyen kikerekedett, csodálkozó tekintettel néztem a főnökömre, mint te most a monitorra, de a szemekben lévő homály gyorsan eloszlik, ne aggódj, teszek róla =)
Kezdeném a forrással, honnan is származnak ezek a kifejezések (előzetes intelmek alapján, és számtalan visszadobott házi dolgozat után...igen igen tudom, a forrás a mű végére való, de ezt a tudósítást nem dobja vissza senki LOL): tehát a fent említett kifejezések egy londoni konferencián elhangzó prezentációból származnak, amelyet a legjobb tudomásom szerint a Sony igazgatója adott elő, az arculatváltassal kapcsolatban (és láss csodát az online marketing is nagy részét alkotja az új arculatnak-->szerintem már nem csodának, hanem az egyik alapfunkciónak kellene lennie,mindenhol!!!!).
Megannyi videomegosztó van már a világhálon, és egyes fejlesztők úgy érezték (nem tudom, mely sugallat alapján), hogy kell még egy, egy újabb,a 1001. =) Ez a zseniális ötleten alapló videomegosztó a View 2gether. Az alapja, hogy videókat töltenek fel a userek, de az érdekessége az, hogy egy katalógusból (listából) válogathatnak, amely ez esetben azt jelenti, hogy több site knálatából lehet szemezgetni a felhasználóknak. Külömböző kategóriákba sorolhatjuk a videóinkat, és azon belül is elnevezhetjük a kedvenceinket. Én is regisztráltam, létrehoztam egy "Funny advertising" lounge-ot (előcsarnokot), feltöltöttem két általam viccesnek vélt reklámot (két autómárka reklámja). Lehetőség van az oldal keretein belül, hogy mások is tölthessenek fel videót a te álatalad létrehozott kategóriába... Én is kaptam egy videót, ami se funny, se advertising nem volt, csak egy videó arról, hogy a srác hogyan driftel az autójával, az ő videója és az én videóim közös vonása egyetlen dolog volt, a márka. Ennyit a közösség erejéről, sajnos a felhasználókat nem lehet megválogatni, és így értelmét vesztette az a célkitűzésük, hogy az azonos érdeklődési körrel rendelkezőket "összehozzák". Szerintem ennek az oldalnak nem lehet kihasználni a funkcióit és nem igazán látok benne lehengerlő üzleti lehetőséget sem. Természetesen ez saját vélemény és ezért is lennék kíváncsi a tiétekre is! Az oldal itt tekinthető meg.
A következő témáról is lehullik a homályt keltő lepell :). A Community 102 nem más mint egy szolgáltatás csomag, amelyben több kisebb alkalmazás segíti a felhasználót, mint pl.: Moderation 102 (chat, blog, közösségi oldalak), Community Solutions-a közösség kiépítése, Social Networking-az oldalak karbantartása, és oktatás lehetősége, az újdonságokról. További információt ezen az oldalon kaphattok. Bizonyára ezen szolgáltatáscsomag igénybevétele nagyban segíti a vállalat munkáját, online területen, amennyiben ezen a területen nincsenek saját embereik.
Végül a Huffington Post Widget. A widgetről jól tudjuk, hogy ezek olyan kis alkalmazások, amelyek egy-egy speciális funkciót látnak el, pl.: jelzik az új üzenetet, naptáreseményt, vagy a legfrissebb híreket. A Huffington Postról annyit érdemes tudni, hogy ez egy hírszolgáltató weboldal, ahol a világ összes híre olvasható, minden témában, akár politika, egészségügy, oktatás vagy bulvár. Ezek kis alkalmazás lényege, hogy a legfrissebb híreket megoszthasd barátaiddal, követőiddel is a külömböző közösségi oldalakon (facebook, twitter, igoogle, my yearbook stb.) Egy újabb widget a sok közül... Ti milyen widgeteket használtok a gépeteken??? Kíváncsi vagyok, hogy melyik a legnépszerűbb. A nagy kedvenc nálam a Yahoo widget :)
Soraimat Kotler egy nagy igazságával zárnám, amely szintén bizonyítja, hogy lépést kell tartani a folyamatos újításokkal, minden területen, esetünkben az online részlegen...
"Today you have to run faster to stay in the same place." By Kotler
Kezdeném a forrással, honnan is származnak ezek a kifejezések (előzetes intelmek alapján, és számtalan visszadobott házi dolgozat után...igen igen tudom, a forrás a mű végére való, de ezt a tudósítást nem dobja vissza senki LOL): tehát a fent említett kifejezések egy londoni konferencián elhangzó prezentációból származnak, amelyet a legjobb tudomásom szerint a Sony igazgatója adott elő, az arculatváltassal kapcsolatban (és láss csodát az online marketing is nagy részét alkotja az új arculatnak-->szerintem már nem csodának, hanem az egyik alapfunkciónak kellene lennie,mindenhol!!!!).
Megannyi videomegosztó van már a világhálon, és egyes fejlesztők úgy érezték (nem tudom, mely sugallat alapján), hogy kell még egy, egy újabb,a 1001. =) Ez a zseniális ötleten alapló videomegosztó a View 2gether. Az alapja, hogy videókat töltenek fel a userek, de az érdekessége az, hogy egy katalógusból (listából) válogathatnak, amely ez esetben azt jelenti, hogy több site knálatából lehet szemezgetni a felhasználóknak. Külömböző kategóriákba sorolhatjuk a videóinkat, és azon belül is elnevezhetjük a kedvenceinket. Én is regisztráltam, létrehoztam egy "Funny advertising" lounge-ot (előcsarnokot), feltöltöttem két általam viccesnek vélt reklámot (két autómárka reklámja). Lehetőség van az oldal keretein belül, hogy mások is tölthessenek fel videót a te álatalad létrehozott kategóriába... Én is kaptam egy videót, ami se funny, se advertising nem volt, csak egy videó arról, hogy a srác hogyan driftel az autójával, az ő videója és az én videóim közös vonása egyetlen dolog volt, a márka. Ennyit a közösség erejéről, sajnos a felhasználókat nem lehet megválogatni, és így értelmét vesztette az a célkitűzésük, hogy az azonos érdeklődési körrel rendelkezőket "összehozzák". Szerintem ennek az oldalnak nem lehet kihasználni a funkcióit és nem igazán látok benne lehengerlő üzleti lehetőséget sem. Természetesen ez saját vélemény és ezért is lennék kíváncsi a tiétekre is! Az oldal itt tekinthető meg.
A következő témáról is lehullik a homályt keltő lepell :). A Community 102 nem más mint egy szolgáltatás csomag, amelyben több kisebb alkalmazás segíti a felhasználót, mint pl.: Moderation 102 (chat, blog, közösségi oldalak), Community Solutions-a közösség kiépítése, Social Networking-az oldalak karbantartása, és oktatás lehetősége, az újdonságokról. További információt ezen az oldalon kaphattok. Bizonyára ezen szolgáltatáscsomag igénybevétele nagyban segíti a vállalat munkáját, online területen, amennyiben ezen a területen nincsenek saját embereik.
Végül a Huffington Post Widget. A widgetről jól tudjuk, hogy ezek olyan kis alkalmazások, amelyek egy-egy speciális funkciót látnak el, pl.: jelzik az új üzenetet, naptáreseményt, vagy a legfrissebb híreket. A Huffington Postról annyit érdemes tudni, hogy ez egy hírszolgáltató weboldal, ahol a világ összes híre olvasható, minden témában, akár politika, egészségügy, oktatás vagy bulvár. Ezek kis alkalmazás lényege, hogy a legfrissebb híreket megoszthasd barátaiddal, követőiddel is a külömböző közösségi oldalakon (facebook, twitter, igoogle, my yearbook stb.) Egy újabb widget a sok közül... Ti milyen widgeteket használtok a gépeteken??? Kíváncsi vagyok, hogy melyik a legnépszerűbb. A nagy kedvenc nálam a Yahoo widget :)
Soraimat Kotler egy nagy igazságával zárnám, amely szintén bizonyítja, hogy lépést kell tartani a folyamatos újításokkal, minden területen, esetünkben az online részlegen...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése