A válság ellenére is reklámkampányok tömkelege jelenik meg,de már NEMcsak az ún. hagyományos eszközöket alkalmazzák a marketing célok elérésére. Külföldön már teljesen természetessé vált az, hogy elkészítenek egy kampányt az ATL és BTL eszközöket felhasználva, de itt nem állnak meg, hanem interaktivitást generálnak a célcsoport és a vállalat (akár a termék!) között.
Milyen eszközöket használnak az interaktivitás gerjesztéséhez? A helyes válasz az online marekting eszközeit sorolja fel: közösségi oldalak minden mennyiségben (Facebook, Twitter, Youtube és a hazai social site az IWIW...és még sorolhatnám). Kell az online támogatás, mert mára alapvető emberi tulajdonsággá vált, hogy látunk valamit az utcán, egy plakáton, a tévében vagy egy sorozatban, és MEGNÉZZÜK A NETEN...ugye milyen ismerős a mondat!?! :) Nem véletlen, hiszen ma már minden fent van a világhálón, és a legegyszerűbben elérhető információ forrássá vált. Tanult szabály a marketingkommunikációban, hogy pl. egy plakátot nem lehet túlzsúfolni infókkal, mert úgysem olvassa el senki, de egy kampány iránti érdeklődés felkeltésére nagyon is alkalmas. Ekkor feltűntetjük a weboldalt és az érdeklődő máris online van és tájékozódik.
Külföldi példát nem nehéz találni, arra hogy hogyan használják a közösségi oldalakat a kampány részeként. Egy friss példa az ausztrál cég által,Tooheys, készített promóció, amelyet egy új alamízű üdítőjük promóciójához készítettek. A "játék" a következőképp zajlott: Sydney különböző helyein almákat helyeztek el, ezen almák pontos helyét csak azok tudhatták, akik a termék rajongói csoportjához tartoztak. Akik a követőik voltak a terméknek a közösségi siteokon, és megtalálták az almát értékes ajándékokra tettek szert.
Az unalmas reklámok annyi interaktivitást eszközölnek az emberek körében, hogy felemelik a távirányítót és megnyomnak egy gombot. De az előző példa játékra hívja a célcsoportot, a termék beköltözik az internetezési szokásaikba, hiszen mikor fellépnek a facebookra az első dolguk, hogy megnézzék, most épp milyen info van a játékról, vagy még jobb, CSAK emiatt lépnek fel!
És íme egy magyar példa, kicsi is, savanyú is, de a miénk, és kezdetnek nem is rossz, hiszen számtalan fórum témájává vált Vatera Vera reklámkampánya. Sokan felháborítónak tartják...érthetetlen, hiszen pezsgést hozott a kampányok világába, hiszen amellett hogy hagyományos reklámeszközöket is használnak (TV, rádió), az online támogatás is jelen van, méghozzá nem is akárhogy, a közösségi siteokat felhasználva.
NA VÉGRE, egy "kerek" kampány!!! A tévé- és rádió reklámokban felhívják a figyelmet a Vaterán lévő aukcióra egy igen csak provokatív reklámmal
Létrehoztak mellé egy blogot, ahol felhívják a figyelmet arra, hogy a közösségi oldalakon kapnak információt arról, hogy mikor kerül Berci aktuális tárgya kiárusításra. Készítettek profilt Verának a facebookon.
A twitteren, ami a legújabb eszköz a magyar kampányokban, természetesen Iwiw profilt is létrehoztak,de ez meglepően nem valami kidolgozott. A televízióban futó reklámok a youtube-on is megtekinthetőek, szintén saját profillal. Természetesen emellett a bannerek is megjelennek egy-egy oldalon.
Mennyire sikerült "valósra", erről megoszlanak a vélemények. Nem kell ahhoz szakértőnek lenni, hogy felismerjük Vera nem egy valós személy, mögötte áll a Vatera, céljuk, hogy az oldalt még népszerűbbé tegyék és növeljék -a már így is nagyszámú- látogatottságukat.Mindemellett köztudott, hogy a licitáláshoz szükség van regisztráláshoz, szóval adatbázisbővítésnek sem utolsó. Szerintem a lehető legjobban párosították az eszközöket, azzal, hogy interaktívvá tették a kampányt nagyon sok ember figyelmét felkeltették, köztük számos szakemberét, akik weboldalaikon elemzik az "esetet". Van rajta még mit alakítgatni, de elsőre egy nagyon jó kezdeményezés, arra, hogy bevonják a magyar közönséget, és megvalósítsák a kétoldalú kommunikációt a social media eszközeivel, amely még kiaknázatlan hazánkban.
Nekem nagyon tetszik az ötlet!!! És nektek?
Milyen eszközöket használnak az interaktivitás gerjesztéséhez? A helyes válasz az online marekting eszközeit sorolja fel: közösségi oldalak minden mennyiségben (Facebook, Twitter, Youtube és a hazai social site az IWIW...és még sorolhatnám). Kell az online támogatás, mert mára alapvető emberi tulajdonsággá vált, hogy látunk valamit az utcán, egy plakáton, a tévében vagy egy sorozatban, és MEGNÉZZÜK A NETEN...ugye milyen ismerős a mondat!?! :) Nem véletlen, hiszen ma már minden fent van a világhálón, és a legegyszerűbben elérhető információ forrássá vált. Tanult szabály a marketingkommunikációban, hogy pl. egy plakátot nem lehet túlzsúfolni infókkal, mert úgysem olvassa el senki, de egy kampány iránti érdeklődés felkeltésére nagyon is alkalmas. Ekkor feltűntetjük a weboldalt és az érdeklődő máris online van és tájékozódik.
Külföldi példát nem nehéz találni, arra hogy hogyan használják a közösségi oldalakat a kampány részeként. Egy friss példa az ausztrál cég által,Tooheys, készített promóció, amelyet egy új alamízű üdítőjük promóciójához készítettek. A "játék" a következőképp zajlott: Sydney különböző helyein almákat helyeztek el, ezen almák pontos helyét csak azok tudhatták, akik a termék rajongói csoportjához tartoztak. Akik a követőik voltak a terméknek a közösségi siteokon, és megtalálták az almát értékes ajándékokra tettek szert.
Az unalmas reklámok annyi interaktivitást eszközölnek az emberek körében, hogy felemelik a távirányítót és megnyomnak egy gombot. De az előző példa játékra hívja a célcsoportot, a termék beköltözik az internetezési szokásaikba, hiszen mikor fellépnek a facebookra az első dolguk, hogy megnézzék, most épp milyen info van a játékról, vagy még jobb, CSAK emiatt lépnek fel!
És íme egy magyar példa, kicsi is, savanyú is, de a miénk, és kezdetnek nem is rossz, hiszen számtalan fórum témájává vált Vatera Vera reklámkampánya. Sokan felháborítónak tartják...érthetetlen, hiszen pezsgést hozott a kampányok világába, hiszen amellett hogy hagyományos reklámeszközöket is használnak (TV, rádió), az online támogatás is jelen van, méghozzá nem is akárhogy, a közösségi siteokat felhasználva.
NA VÉGRE, egy "kerek" kampány!!! A tévé- és rádió reklámokban felhívják a figyelmet a Vaterán lévő aukcióra egy igen csak provokatív reklámmal
Létrehoztak mellé egy blogot, ahol felhívják a figyelmet arra, hogy a közösségi oldalakon kapnak információt arról, hogy mikor kerül Berci aktuális tárgya kiárusításra. Készítettek profilt Verának a facebookon.
A twitteren, ami a legújabb eszköz a magyar kampányokban, természetesen Iwiw profilt is létrehoztak,de ez meglepően nem valami kidolgozott. A televízióban futó reklámok a youtube-on is megtekinthetőek, szintén saját profillal. Természetesen emellett a bannerek is megjelennek egy-egy oldalon.
Mennyire sikerült "valósra", erről megoszlanak a vélemények. Nem kell ahhoz szakértőnek lenni, hogy felismerjük Vera nem egy valós személy, mögötte áll a Vatera, céljuk, hogy az oldalt még népszerűbbé tegyék és növeljék -a már így is nagyszámú- látogatottságukat.Mindemellett köztudott, hogy a licitáláshoz szükség van regisztráláshoz, szóval adatbázisbővítésnek sem utolsó. Szerintem a lehető legjobban párosították az eszközöket, azzal, hogy interaktívvá tették a kampányt nagyon sok ember figyelmét felkeltették, köztük számos szakemberét, akik weboldalaikon elemzik az "esetet". Van rajta még mit alakítgatni, de elsőre egy nagyon jó kezdeményezés, arra, hogy bevonják a magyar közönséget, és megvalósítsák a kétoldalú kommunikációt a social media eszközeivel, amely még kiaknázatlan hazánkban.
Nekem nagyon tetszik az ötlet!!! És nektek?
Én nem mondanám, hogy kiaknázatlan, csak épp multik eddig nem igazán vették igénybe. Én az összes vállalkozásommal fent vagyok mindegyik nagyobb közösségi oldalon.
VálaszTörlésIgen,ebben igazad van. Viszont a kiaknázatlan jelzőt arra használtam, hogy a kampányaik (kampányaitok) során nem használják ki a közösségi oldalak adta lehetőségeket.
VálaszTörlésNekem is nagyon tetszik, ha egy ötletes megoldást látok és az is, ha valakiről látszik, hogy a social media-n való megjelenés mögött van egy koncepció. Annak kifejezetten örülök, ha a nagy multik nem látják ennek az erejét és nem fordítanak kellő figyelmet és időt, hogy a social media-n profi módon megjelenjenek. Pedig egy ilyen kampány megvalósításának a büdzséje .... :)
VálaszTörlésTetszik a cikkk, gratula :)
...kutyafüle. ;)
VálaszTörlés