2009. november 4., szerda

Vatera Vera, azaz a hagyományos reklámeszközök és az SM eszközeinek ötvözete

A válság ellenére is reklámkampányok tömkelege jelenik meg,de már NEMcsak az ún. hagyományos eszközöket alkalmazzák a marketing célok elérésére. Külföldön már teljesen természetessé vált az, hogy elkészítenek egy kampányt az ATL és BTL eszközöket felhasználva, de itt nem állnak meg, hanem interaktivitást generálnak a célcsoport és a vállalat (akár a termék!) között.
Milyen eszközöket használnak az interaktivitás gerjesztéséhez? A helyes válasz az online marekting eszközeit sorolja fel: közösségi oldalak minden mennyiségben (Facebook, Twitter, Youtube és a hazai social site az IWIW...és még sorolhatnám). Kell az online támogatás, mert mára alapvető emberi tulajdonsággá vált, hogy látunk valamit az utcán, egy plakáton, a tévében vagy egy sorozatban, és MEGNÉZZÜK A NETEN...ugye milyen ismerős a mondat!?! :) Nem véletlen, hiszen ma már minden fent van a világhálón, és a legegyszerűbben elérhető információ forrássá vált. Tanult szabály a marketingkommunikációban, hogy pl. egy plakátot nem lehet túlzsúfolni infókkal, mert úgysem olvassa el senki, de egy kampány iránti érdeklődés felkeltésére nagyon is alkalmas. Ekkor feltűntetjük a weboldalt és az érdeklődő máris online van és tájékozódik.

Külföldi példát nem nehéz találni, arra hogy hogyan használják a közösségi oldalakat a kampány részeként. Egy friss példa az ausztrál cég által,Tooheys, készített promóció, amelyet egy új alamízű üdítőjük promóciójához készítettek. A "játék" a következőképp zajlott: Sydney különböző helyein almákat helyeztek el, ezen almák pontos helyét csak azok tudhatták, akik a termék rajongói csoportjához tartoztak. Akik a követőik voltak a terméknek a közösségi siteokon, és megtalálták az almát értékes ajándékokra tettek szert.

Az unalmas reklámok annyi interaktivitást eszközölnek az emberek körében, hogy felemelik a távirányítót és megnyomnak egy gombot. De az előző példa játékra hívja a célcsoportot, a termék beköltözik az internetezési szokásaikba, hiszen mikor fellépnek a facebookra az első dolguk, hogy megnézzék, most épp milyen info van a játékról, vagy még jobb, CSAK emiatt lépnek fel!

És íme egy magyar példa, kicsi is, savanyú is, de a miénk, és kezdetnek nem is rossz, hiszen számtalan fórum témájává vált Vatera Vera reklámkampánya. Sokan felháborítónak tartják...érthetetlen, hiszen pezsgést hozott a kampányok világába, hiszen amellett hogy hagyományos reklámeszközöket is használnak (TV, rádió), az online támogatás is jelen van, méghozzá nem is akárhogy, a közösségi siteokat felhasználva.

NA VÉGRE, egy "kerek" kampány!!! A tévé- és rádió reklámokban felhívják a figyelmet a Vaterán lévő aukcióra egy igen csak provokatív reklámmal
Létrehoztak mellé egy blogot, ahol felhívják a figyelmet arra, hogy a közösségi oldalakon kapnak információt arról, hogy mikor kerül Berci aktuális tárgya kiárusításra. Készítettek profilt Verának a facebookon.
A twitteren, ami a legújabb eszköz a magyar kampányokban, természetesen Iwiw profilt is létrehoztak,de ez meglepően nem valami kidolgozott. A televízióban futó reklámok a youtube-on is megtekinthetőek, szintén saját profillal. Természetesen emellett a bannerek is megjelennek egy-egy oldalon.

Mennyire sikerült "valósra", erről megoszlanak a vélemények. Nem kell ahhoz szakértőnek lenni, hogy felismerjük Vera nem egy valós személy, mögötte áll a Vatera, céljuk, hogy az oldalt még népszerűbbé tegyék és növeljék -a már így is nagyszámú- látogatottságukat.Mindemellett köztudott, hogy a licitáláshoz szükség van regisztráláshoz, szóval adatbázisbővítésnek sem utolsó. Szerintem a lehető legjobban párosították az eszközöket, azzal, hogy interaktívvá tették a kampányt nagyon sok ember figyelmét felkeltették, köztük számos szakemberét, akik weboldalaikon elemzik az "esetet". Van rajta még mit alakítgatni, de elsőre egy nagyon jó kezdeményezés, arra, hogy bevonják a magyar közönséget, és megvalósítsák a kétoldalú kommunikációt a social media eszközeivel, amely még kiaknázatlan hazánkban.

Nekem nagyon tetszik az ötlet!!! És nektek?

4 megjegyzés:

  1. Én nem mondanám, hogy kiaknázatlan, csak épp multik eddig nem igazán vették igénybe. Én az összes vállalkozásommal fent vagyok mindegyik nagyobb közösségi oldalon.

    VálaszTörlés
  2. Igen,ebben igazad van. Viszont a kiaknázatlan jelzőt arra használtam, hogy a kampányaik (kampányaitok) során nem használják ki a közösségi oldalak adta lehetőségeket.

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszik, ha egy ötletes megoldást látok és az is, ha valakiről látszik, hogy a social media-n való megjelenés mögött van egy koncepció. Annak kifejezetten örülök, ha a nagy multik nem látják ennek az erejét és nem fordítanak kellő figyelmet és időt, hogy a social media-n profi módon megjelenjenek. Pedig egy ilyen kampány megvalósításának a büdzséje .... :)

    Tetszik a cikkk, gratula :)

    VálaszTörlés
  4. ...kutyafüle. ;)

    VálaszTörlés