2009. szeptember 22., kedd

Micsoda? Szolgáltatások a Twitteren?

Egy kis kitérővel kezdeném... Azzal zártam előző postom sorait, hogy a Twitter alkalmazásokkal fogom folytatni a bejegyzésem,de egy olyan témára akadtam, amelyet muszáj megosztanom veletek.
Két dolog az, amely újdonságnak számít: a Twitter Sparq és a Twitter Pulse szolgáltatások.

A Twitter Sparq alkalmas új termék hirdetésére, és az ezzel kapcsolatos interaktivitás felkeltésére is. Az első olyan hirdető szolgáltatás, amely egy önműködő érintkező felületet nyújt, ezúton a hírdetők gyorsan közzétehetik híreiket. A Twitteren jobb oldalon jelennek meg, mint Tweet.
Amint a felhasználó rákattint a linkre, az máris megjelenik a tweeterező üzenet dobozában, természetesen a hírdető üzenetével ( Mi mással?). Ez tartalmazhatja a linket, amelyen keresztül elérhetjük az aktuális terméket. Mindemellett a felhasználónak lehetősége van arra, hogy saját véleményét (commentjét) is hozzátűzze az üzenethez és máris mehet a TWEET, amellyel népszerűsítjük a cég termékét. A vállalatoknak jó, a felhasználóknak meg egy újabb "vírus".

Twitter Pulse, azaz online ötletmegosztás. A Twitter Pulse egyesíti a legújabb tweeteket, amelyek az adott termékről vagy márkáról szólnak, egy kampányszűrőn keresztül. Arra "buzdítja" az olvasókat, hogy közzé tegyék a termékről szóló üzeneteket. A Twitter Pulse erősíti a Twitter MegaPulse erejét és a célzott hirdetéseket a Twitter Sparq-on keresztül.

A gyakorlati életben ez hogyan néz ki? Amerikai kollégáink segítségével fény derül rá, hiszen, már alkalmazták ezen szolgáltatásokat kampányok során (pl: egy bébi étel népszerűsítésére).

Kíváncsian várom mivel lepnek meg minket a Twitter guruk az elkövetkezendő időben.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Sarkadi Tamás vagyok, harmad utáni éves pesti közgázos (illetve most épp gyakornok), és épp ebben a pillanatban, forrásgyűjtögetés közben bukkantam a blogodra. Ebből már gondolom, kitaláltad, hogy én is épp hasonló témában írom a szakdogámat, bár az enyém nem (csak) az online marketingről szól, hanem úgy általában a közösségi marketingről (tehát offline-online szociális móka vegyesen).
    Szóval csak szeretnék érdeklődni - így, hogy valamennyire egy cipőben járunk -, hogy hogy áll a szakdogád?

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Az info gyűjtögetés szakaszában vagyok. Nagyon sok adat van erről a témáról, van miből szelektálni :)
    És Te hol vagy gyakornokk, ha szabad érdeklődnöm?

    Ahogy mondtad egy cipőben járunk :), így megoszthatjuk amink van, legalábbis informálódás céljából.

    VálaszTörlés